Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany v spolupráci s agentúrou dotcom advertising spúšťa prvú reklamnú kampaň na Slovensku, ktorej vizuál vytvorila umelá inteligencia a to za necelých 20 sekúnd.
Séria vygenerovaných festivalových plagátov, spotov a postov zobrazuje emócie, ktoré prežívajú návštevníci Cinematiku sediaci v kinosálach.
Zdanlivo jednoduché vizuály sú na druhý pohľad trochu zvláštne, miestami až desivé. Keď nám ich agentúra prezentovala, trochu nás zaskočili. Ale v dobrom. Aj festivalové filmy sa často hrajú s diváckymi očakávaniami a končia inak ako sa zdalo na začiatku.” opísal svoje pocity Peter Konečný, člen programovej rady Cinematiku.
„Filmy sú o emóciách a ich prežívaní, filmový festival je vlastne festivalom emócii. Na ich odprezentovanie sme využili niečo, čo emócie nikdy nezažije. Umelú inteligenciu. A ak by nám ľuďom vedela závidieť, určite by sa tomu neubránila. V tom spočíva jednoduchosť a krása tohto pohľadu na kampaň pre Cinematik.“ – Roj & Dvorecky, kreatívni riaditelia reklamnej agentúry dotcom advertising.
Vizuály vygeneroval OpenAI DALL·E 2 – nový systém umelej inteligencie, ktorý dokáže vytvárať realistické alebo štylizované obrázky na základe opisu zadaného v prirodzenom jazyku. Dokáže kombinovať rôzne koncepty, atribúty a štýly.
“Pri experimentovaní s Dall-e nás nadchlo, že umelá inteligencia, ktorá dokáže vytvárať dokonalé obrázky štrikovaných zvieratiek, dizajnérskych stoličiek, či historických fotografií jazdcov na T-Rexovi, má problém s verným vizualizovaním obyčajných emócií.” opisuje proces tvorby kampane Marek Szold, Art Director dotcom advertising.
V septembri otvorí svoje brány už po 17. krát Medzinárodný filmový festival Cinematik v Piešťanoch. Milovníci kvalitnej kinematografie si medzi 13. a 18. septembrom užijú viac ako stovku celovečerných a krátkych filmov a zažijú filmový maratón plný emócií. Návštevníci sa môžu tešiť nie len na kvalitný filmový program, ale aj na prestížne filmové súťaže, očakávané premiéry či pestrú zostavu slovenských a zahraničných hostí.
Sedemnásty ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik sa uskutoční od 13. do 18. septembra 2022. Akreditácie sú až do konca augusta k dispozícii za zvýhodnenú predpredajovú cenu na stránkach www.cinematik.sk.
Zdroj: TS Peter Konečný
vizuály: dotcom advertising