V dňoch 9. až 12. júna sa v parížskom  GRAND PALAIS ÉPHÉMÈRE konal 5. ročník medzinárodného bienále súčasného výtvarného umenia, tvorby úžitkového umenia a remesiel  ,,Révélation“. Stopa slovenského vytváraného umenia sa na ňom výrazne prehĺbila, informovala riaditeľka Slovenského inštitútu v Paríži Jana Kňažková.

 

Účasť Slovenska na tohoročnom fóre umeleckej tvorby, ktoré patrí k najvýznamnejším svoju druhu v medzinárodnom meradle, je už druhou v poradí. Kým na predchádzajúcom, štvrtom ročníku Révélation v roku 2019 bola súčasná slovenská tvorba priblížená francúzskemu publiku v komornejšej zostave, na tento rok sme v konfrontácii s významnými predstaviteľmi medzinárodnej vytváranej scény predstavili siedmich kľúčových autorov mladšej a strednej generácie (Viktor Frešo, Marek Kvetan, Tomáš Libertíny, Dorota Sadovská, Zuzana Svatiková, Dávid Demjanovič a Jarmila Mitríková), ktorí prostredníctvom jedinečného pohľadu na materiály otvorili otázku  konfrontácií vzťahu človeka a prírody.


Výber umelcov v kurátorskej koncepcii Z. Pacákovej naznačil vývoj súčasných tendencií na slovenskej výtvarnej scéne, ktoré vytvárajú nový kontext ,,Človek ako tvorca »,  ktorý prírodu ovplyvňuje, manipuluje, dopĺňa i zobrazuje. Takýto pohľad umožnil vytvoriť paralelu so súčasnými environmentálnymi otázkami spoločností o vzťahu človeka k prírode a jej udržateľnosti.


„Sme veľmi hrdí na slovenskú kolekciu, ktorá vďaka Slovenskému Inštitútu v Paríži sprostredkovala medzinárodnému publiku podhľad na oblasť, v ktorej dosiahlo slovenské výtvarne umenie výrazný medzinárodný ohlas,“ dodala Jana Kňažková.

 

Účasť Slovenska na tohoročnom ročníku Révélations posilnilo aj zastúpenie v kategórii remeselnej tvorby.  Medzinárodná porota do tejto kategórie vybrala tvorbu z umeleckej dielne štúdio Kreatippici.


Bienále Révélation predstavuje prehliadku vyše 400 artefaktov z 33 krajín. Vytvára priestor na konfrontáciu otázok umelcov, galeristov, zberateľov a ďalších o kvalite obsahu a formy umenia v korelácii s otáznikmi nad „obchodnými“ trendmi a ekonomickými aspektmi produkcie umeleckej a remeselnej tvorby.

Jeho posledný 4. ročník v roku 2019 poctilo vyše 37 000 návštevníkov, ktorí prišli obdivovať až 3 000 diel z 33 krajín celého sveta.  

 

Zdroj: Jana Kňažková, Slovenský inštitút v Paríži

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Prosím zadajte svoj kommentár!
Prosím zadajte svoje meno