Ženský komorný zbor z Bratislavy, nesúci krásne a neobyčajné francúzske meno Les Sirénes, nás nenechal dlho čakať a po mesačnej koncertnej pauze nás opäť pozýva na ďalší zo svojich hudobných počinov.

Tentoraz prichádzajú s niečím iným, na čo sme boli zvyknutí v ich podaní počas predchádzajúcich vystúpení. Po úspešných a vypredaných koncertoch (Vianočný koncert v Klariskách a Novoročný koncert v Pisztoryho paláci) prichádzajú so zaujímavou a nie tak celkom tradičnou formou koncertu.


Marcový koncert, ktorý sa uskutoční v Bratislavskej koncertnej Moyzesovej sieni, v nedeľu 19. marca o 19.00 hodine nám ponúkne návrat do baroka.  Vynikajúci výber hudobných titulov, ktoré na koncerte odznejú, je opäť len potvrdením vycibrených a hudobne zrelých dramaturgických zručností zbormajstra a dirigenta Lukáša Kunsta. Diváci budú môcť počuť Gloriu od Antonia VivaldihoStabat Mater od Giovanniho Pergolesiho. Ale to nie je všetko!


Hilaris Chamber Orchestra

Zbor bude hudobne doprevádzaný Hilaris Chamber Orchestra, ktorý určite netreba predstavovať. Toto famózne hudobné teleso pod vedením Alana Vizváryho je v kruhoch milovníkov hudby dobre známe. Vysoko profesionálne obsadenie orchestra, ich cit pre hudobné témy a osobný interpretačný vklad každého jedného z nich je zárukou neobyčajného umeleckého zážitku, ktorý si rozhodne netreba nechať ujsť.


Sopranistka zboru Les Sirénes Katarína Ďurdinová.

Ako sólistky sa nám predstavia Katarína Ďurdinová (soprán), ktorá je už publiku Les Sirénes známa z predošlých koncertov a Dominika Krčištová (mezzosoprán), ktorú so zborom budeme počuť v premiére.


Čo je ale najdôležitejšie, pri tomto konkrétnom koncerte spomenúť je zaujímavý fakt, a to ten, že dirigent Lukáš Kunst priniesol myšlienku zinscenovať Stabat Mater. „Stabat mater dolorosa iuxta crucem lacrimosa dum pendebat Filius.“ Tento dvadsať slohový latinský text, pochádzajúci z 13.storočia a opisujúci srdcervúce utrpenie Matky Božej, inšpiroval zbormajstra Sirén k inscenačnému počinu. K režijnej spolupráci si prizval členku Sirén – herečku a pedagogičku Renátu Reu Ryníkovú. Tá sa publiku už predstavila nie len ako altová posila zboru, ale rovnako, aj ako recitátorka na koncertoch v diele Otvírání studánek od Bohuslava Martinů, či ako dvorná konferenciérka. So svojou dvadsaťdva ročnou nepretržitou hereckou praxou (mohli ste ju vidieť v Divadle Andreja Bagara v Nitre, V divadle Aréna, v divadle Ludus, a v mnohých iných, jej domovské divadlo je aktuálne divadlo La Komika) nás istotne jej režijná koncepcia nenechá chladných a spolu so všetkými členkami zboru nás dramaticky vtiahnu do útrob srdca Sedembolestnej Matky Božej.

Zbormajster Lukáš Kunst. Foto: Martin Bača

Toto baroko sa jednoducho oplatí.

https://predpredaj.zoznam.sk/sk/listky/stabat-mater-gbpergolesi-gloria-vivaldi-scenicke-uvedenie-hilaris-les-sirenes-2023-03-19/

Rea, čo vás motivovalo prijať réžiu Stabat Mater?

Nakoľko mám za sebou vo svojej divadelnej praxi už aj režijné skúsenosti, či už na pôde činoherného alebo poetického divadla, výzva zinscenovať hudobné dielo bola pre mňa veľmi zaujímavá. O to zaujímavejšia svojím obsahom, svojím posolstvom a emóciami, ktoré z tohto diela sršia. Slovom, je to pre mňa výzva po každej stránke a som za ňu vďačná. Verím, že spoločnými silami naše publikum príjemne prekvapíme a duchovne nakŕmime.

Zdroj: PR článok ženského komorného zboru Les Sirénes

Zdroj foto: Les Sirénes: Martin Bača, Hilaris: Tomáš Rímeš

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Prosím zadajte svoj kommentár!
Prosím zadajte svoje meno